maandag 6 mei 2013

Kokos-haver-bosbessenmuffins



Ja, nu je de titel hebt gelezen is het geen geweldig groot geheim meer wat ik heb gemaakt zeker? Ik kan u alvast verklappen dat de muffins zodanig lekker zijn dat we hier met twee bewoners al rap moeten zijn voor de laatste. En geloof mij, er waren er wel wat. Ge gaat dat zien op de triljoen foto's waarmee ik u weer ga ambeteren! En na het lezen van dit recept kunt ge maken dat ge naar buiten zijt, om van dat mooi weer te profiteren!







In dit recept doet mijn goede vriend (of is het vriendin? geen idee. who cares.) de kokosrasp weer mee! En ter vervanging van de suiker gebruikte ik honing, wat toch iets plantaardiger is, en mijn hoofd, en nu ook in dat van u, gezonder. Ahja natuurlijk. Om het extra gezond enzo te maken, smijten we er nog wat havermoet tegenaan ook! Uw mama gaat trots zijn, zo'n evenwichtige voeding! Met fruit!






Genoeg gezeverd, ik zal het eens rap uitleggen.


Kokos-havermoutmuffins met rode vruchten naar keuze

Voor 15 muffins
Bereiding: 15 minuten, baktijd 25 minuten
Bron: Delicious bakboek

Ingrediënten:

2 eiern
50 gr kokosolie of gesmolten boter (als iemand een Gents adres heeft voor kokosolie, call me!)
150 ml karnemelk (niet panikeren)
125 ml vloeibare honing
175 gr (volkoren spelt)bloem
1 kl bakpoeder
100 gr geraspte kokos
50 gr havermout
1 kl speculaas -of andere koekkruiden
een snuif zout
150 gr rode vruchten (ik nam braambessen en bosbessen, maar je kan vrij kiezen natuurlijk)

Bereiding

Verwarm de oven voor op 180 °C en zet je bakplaat vol met cupcakevormpjes, bekleed met een papiertje.

Klop de eieren even los en roer de boter (of olie), de karnemelk en de honing erdoor. Meng in een andere kom de droge ingrediënten: de kokos, havermout, bloem, bakpoeder, zout en de speculooskruiden.
Giet het natte deel bij het droge, en meng goed onder elkaar, maar niet te lang. Schep de vruchten door het deeg, voorzichtig, zodat je ze niet kapotroert. Verdeel het deeg over de vormpjes (pas op, ze rijzen nog ietwat) en zet ze 20 à 25 minuten in de oven, tot een houten prikker er droog uit komt.
Done!

Halfwarm zijn ze trouwens het allerlekkerst!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten